2009. január 10., szombat

Ausztria, 2008 nyara I. rész

Egy kisebb Baráti társaság, melynek jómagam is tagja vagyok, időről-időre cipőt húz, és elindul túrázni, kirándulni. Belföld, külföld - alföld, felföld. Már 2005 óta van ez így. És még ki tudja meddig tart.
Idén Ausztriában voltunk, a Grossglockner környékét szemeltük ki. A csúcson nem voltunk fenn, mivel az szakavatott túravezetést és a jég miatt speciális felszerelést kíván meg. De a környék egy részét bejártuk, és egy kisebb csúcsot is másztunk.
Íme a képes élménybeszámoló első része.

Pécsről korán reggel indultunk, egy autóval. Nagykanizsán csatlakozott a társaság másik fele egy másik autóval, és együtt mentünk tovább. A határt Rábafüzesnél léptük át. Az első nagyobb pihenő Klagenfurtban volt.

arany

Sárkányölő

ablak

Aztán az autópálya helyett a Wörthi tó déli oldalát választottuk. Itt is megálltunk nézelődni.

Wörth-i tó

Visszatérve az autópályára, hatalmas zuhi kapott el. Ez lelassított minket, de este előtt odaértünk a célállomáshoz: Kals am Grossglockner. Ez egy kis falu a hegyekben. Tehenek, faházak, ilyesmi. És megkezdődött a szálláskeresés.